Sök i den hÀr bloggen

Translate

söndag 9 april 2023

đŸ§č "Stilla veckan" av Sven Petter NĂŠss (originaltitel: "Den stille uke") đŸ§č

Jag bjuder pĂ„ ett litet bonusinlĂ€gg i dag eftersom jag precis lyssnat ut "Stilla veckan" av Sven Petter NĂŠss och som ni förstĂ„r pĂ„ namnet sĂ„ utspelar den sig delvis under pĂ„sken 🐣 Det Ă€r en riktigt spĂ€nnande intrig med en del igenkĂ€nning, frĂ„n min sida, med Stieg Larsson bok "MĂ€n som hatar kvinnor". Den Ă€r dock inte lika bra som den boken och om jag ska vara helt Ă€rlig hade jag svĂ„rt att komma in i handlingen och rörde hela tiden ihop karaktĂ€rerna. Men nĂ€r jag började fĂ„ ordning pĂ„ alla och verkligen hittade rĂ€tt i storyn sĂ„ tog det sig och jag landar i betyget godkĂ€nt. 

Ljudboken Ă€r upplĂ€st av Björn Bengtsson och den Ă€r 14 timmar och 7 minuter lĂ„ng. Sven Petter NĂŠss Ă€r en ny bekantskap för mig och "Stilla veckan" Ă€r den första delen i serien om kriminalpolisen Harinder Singh. Även om den hĂ€r boken inte knockade mig sĂ„ finns det potential för att kunna bli nĂ„got riktigt bra. Eftersom jag sjĂ€lv nu bara har dagar kvar pĂ„ Storytel sĂ„ Ă€r det inte sĂ€kert att jag kommer att fĂ„ veta det för boken ges ut pĂ„ ett av de förlagen (Lind & co) som jag inte kommer kunna lyssna pĂ„ böcker frĂ„n. 

Hoppas att ni har en alldeles underbar pĂ„sk! 💛

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar