Sök i den här bloggen

Translate

lördag 22 april 2023

"De första tolv" av Denise Rudberg

Det är flera månader sedan jag lyssnade på "De första tolv" och jag har inte kommit mig för att skriva om den förrän nu. Delvis beror det på att jag lyssnade på den under mitt blogguppehåll, men också för att jag faktiskt blev lite besviken på boken. Jag har älskat den här serien men de senaste (i alla fall) två böckerna har känts lite urvattnade och inte speciellt intressanta. Jag har inte forskat närmre i saken, men jag kan tänka mig att Denise Rudberg kanske satte på punkt för den här serien med den här boken. Utan att avslöja för mycket så slutar den i alla fall på ett sätt som skulle kunna vara slutet på hela serien... Ljudboken är uppläst av Gunilla Leining och den är 6 timmar och 5 minuter lång.

"De första tolv" är som titeln antyder den tolfte, fristående, delen i Elegant crime-serien om Marianne Jidhoff. Vill ni veta mer om de tidigare böckerna i serien så gör ni som vanligt - söker på författarens namn i sökrutan ovan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar