Sök i den hÀr bloggen

Translate

söndag 9 april 2023

đŸ€ "DĂ€r korparna skriker" av Dag Öhrlund đŸ€

Den senaste boken om kommissarie Ewert Truut Ă€r PĂ„skdagens boktips frĂ„n mig đŸ€ Jag Ă€lskar den hĂ€r karaktĂ€ren. Han Ă€r sĂ„ dĂ€r frisprĂ„kig och dubbelbottnad att man bara inte kan lĂ„ta bli att göra det. Att sedan Dag Öhrlund Ă€r en utomordentligt skicklig författare som kan koka ihop de mest spĂ€nnande och underhĂ„llande intrigerna gör att den hĂ€r deckarserien Ă€r en av mina absoluta favoriter 💜 "DĂ€r korparna skriker" Ă€r den Ă„ttonde boken om Truut och jag hoppas pĂ„ mĂ„nga fler! 

Ljudboken Ă€r 13 timmar och 24 minuter lĂ„ng och den Ă€r upplĂ€st av författaren sjĂ€lv, vilket jag förstĂ„tt orsakat en del kritik. De tidigare delarna har lĂ€sts av Stefan Sauk och jag kan hĂ„lla med om att böcker fĂ€rgas en hel del av den som lĂ€ser in dem. Men jag kan inte hĂ„lla med om att bytet hĂ€r gjort den hĂ€r serien sĂ„ mycket sĂ€mre som en del pĂ„stĂ„r. Ger man det ett par kapitel sĂ„ har man vant sig och helt plötsligt Ă€r allt lika bra, spĂ€nnande och roligt som innan đŸ€ SĂ„ lyssna pĂ„ den boken - jag lovar att ni inte Ă„ngrar er! Och annars kan ni ju alltid lĂ€sa den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar