Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 4 april 2023

"Mörkt paradis" av Magnus Jonsson

När Magnus Jonsson avslutade sin Hatet-trilogi var jag helt säker på att jag hade läst det sista om Linn Ståhl, men glädjande nog var det inte så 💜 Här i "Mörkt paradis" är hon tillbaka och boken är den första delen i serien Anarkisten. Jag tycker att det här är en spännande och bra bok, men kanske är den lite för lång för jag tappar lite intresse någonstans mitt i handlingen. Med andra ord blir det någon tvist och vändning för mycket. Men trots det så är "Mörkt paradis" väldigt bra och absolut läsvärd och jag ser redan nu fram emot nästa del i serien 🤍 Ljudboken är uppläst av Maria Lyckow och den är hela 18 timmar och 25 minuter lång.

Om ni inte redan läst Hatet-trilogin ("Mannen som lekte med dockor", "Asätarna i Kungsträdgården" och "Kvinnan som jagade ensam") så vill jag slå ett extra slag för dem nu. Det är riktigt riktigt riktigt bra och välskrivna böcker som jag tycker är ett måste för alla deckarälskare 🖤

2 kommentarer:

  1. Har denna offline så när jag och Roy Grace löst fallet blir det denna i lurarna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du kikar in här 🥰 Jag klarade av Roy Grace för ett tag sedan så det kommer ett inlägg om den också så småningom.

      Radera