Sök i den här bloggen

Translate

torsdag 13 april 2023

"Skammens väg" av Pascal Engman och Johannes Selåker

Nu har jag lyssnat på en sådan där välskriven, intressant och spännande bok igen 💚 "Skammens väg" är den andra delenPascal Engmans och Johannes Selåkers serie Skymningsland och som ni förstår så tycker jag lika mycket om den som "Till minne av en mördare". Återigen korsas polisen Tomas Wolfs och kvällstidningsjournalisten Vera Bergs vägar då ett mord på nyårsnatten till 1995 blir startpunkten på en hel serie brutala händelser och mord. Boken är spännande från första raden till sista och jag längtar redan efter nästa del 🤍 Även den här serien är ett måste för alla som älskar deckare. Förutom spänning så bjuder den här serien dessutom på lite historia och nostalgi för oss som är lite äldre. 

Ljudboken är uppläst av Jonas Malmsjö och den är 11 timmar och 22 minuter lång. Jag är orolig för att den senaste tidens bra böcker snart kommer bli svåra att slå. När man avslutat en så bra bok som "Skammens väg" måste man nästan sänka kraven lite på nästa läsupplevelse. 

2 kommentarer:

  1. Riktigt bra vr den! Väntar på nästa del jag med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den här serien är verkligen något extra 🤩

      Radera