Sök i den här bloggen

Translate

fredag 5 juni 2020

"I saknaden föds hatet" av Peter Bäckman

Nu har jag lyssnat på andra delen i serien Östersundspolisen. Första delen heter "Frostbett" och den lyssnade jag på i slutet av förra året och jag gillade den. "I saknaden föds hatet" är enligt mig ännu ett snäpp bättre. Karaktärerna växer och blir mer intressanta. Storyn är välberättad och spännande, men också väldigt viktig. Återigen är temat utnyttjade flickor och det är så sorgligt att det alltid är aktuellt. Boken finns (nog) endast som ljudbok. Den är uppläst av Ludvig Josephson och den är 8 timmar och 29 minuter lång.

Stefan Tideman och hans kollegor vid Östersundspolisen får ta sig an ett nytt mordfall. Det är en man som skjutits ihjäl och spåren är inte så många. Mannen verkar ha levt ensam och haft svårt med kontakten med det motsatta könet. Vad de inte vet är att mördaren är långt ifrån klar. Hans uppdrag är att döda äcklen. Ingen mer ska få genomlida den förlust som drabbat honom. En förlust som skapat en ofantlig saknad inom honom och i den saknaden har hatet fötts...

"I saknaden föds hatet" är ett hett boktips som passar utmärkt då man vill ha lite spännande sällskap i solstolen. Kommer det en fortsättning på den här serien så vill jag hemskt gärna lyssna på den! Nu önskar jag alla en trevlig helg! 🐟

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar