Sök i den här bloggen

Translate

söndag 6 december 2020

"Kalla, vita vinternätter" av Christoffer Holst

Det här är en bok som jag sparat lite på eftersom jag ville få njuta av den nu i december ✨ "Kalla, vita vinternätter" är den tredje delen i Christoffer Holsts serie om journalisten Cilla Storm och jag har försökt att läsa dem efter när på året de utspelar sig och det har bidragit till att jag tycker ännu mer om dem, det är i alla fall min känsla. (Ni kan läsa om de andra böckerna i serien om ni söker på författarens namn i sökrutan ovan.) "Kalla, vita vinternätter" är en feelgood-deckare och den är både charmig, mysig och lite spännande - och så bjuder den såklart på lite julstämning också 🤶🏻

Det är december och det är grått och slaskigt i huvudstaden. Cilla Storm trivs som kriminalreporter även om hon för tillfället har en svacka. När vännerna Zacke och Jonathan bjuder med henne till deras nyköpta sportstuga i Idre ser hon chansen att fly storstaden och komma i julstämning. Att hennes pojkvän, polisen Adam, dessutom ska jobba gör valet att följa med ännu lättare. Hon bjuder också med Adams mamma Rosie som hon blivit nära vän med. Redan första dagen hittar Rosie en ung man död. Snart börjar hon och Cilla att nysta i fallet och spåren leder dem till ett lyxhus där en välbärgad och mytomspunnen familj bor. 

Jag tycker att ni ska läsa eller lyssna på den här boken och ni behöver inte alls ha läst de tidigare delarna för att kunna njuta av den. Ljudboken är uppläst av Anja Lundqvist och den är 7 timmar och 8 minuter lång. Med det här inlägget önskar jag er alla en fin andra advent!! 🕯🕯

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar