Sök i den här bloggen

Translate

lördag 23 oktober 2021

"I mörkret" av Lina Areklew

Som ni som brukar kika in här vet så lyssnade jag nyligen på "Ur askan" av Lina Areklew och gillade den så mycket att jag direkt efter började lyssna på uppföljaren, "I mörkret", och nu har jag lyssnat ut den. Även den här boken håller bra klass och jag rekommenderar den varmt 🤍 Det är nervkittlande spänning med intressanta karaktärer och lite tvistade vändningar. Kort och gott allt det man vill ha i en deckare. Ljudboken är uppläst av Mirja Turestedt och den är dryga 10 timmar lång. 

En iskall vinternatt försvinner en fyraårig flicka från familjens fritidshus utanför Örnsköldsvik. Familjen, som är hemmahörande i Stockholm, är utom sig av oro och hela trakten engageras i sökandet. Polisen Sofia Hjortén är höggravid och blir därför extra berörd av fallet. När hon och hennes kollegor börjar skrapa på ytan kommer en hel del familjehemligheter fram. Kan motivet till flickans försvinnande finnas där? Det kommer också fram att ytterligare en familjemedlem är försvunnen och utredningen blir en kamp mot klockan för Sofia och kollegorna. Återigen blir också den avhoppade polisaspiranten Fredrik Fröding intrasslad i en utredning som Sofia arbetar med. När han ser att hon är gravid inser han att han kan vara pappan till barnet, men Sofia hävdar bestämt att det är hennes gifte älskare som är det. 

"I mörkret" är alltså den andra delen i serien om Sofia Hjortén och Fredrik Fröding och jag hoppas på en spännande fortsättning för dem. En fortsättning som jag i så fall kommer att vilja läsa eller lyssna på 🖤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar