Sök i den här bloggen

Translate

torsdag 7 oktober 2021

"Terapeuten" av B.A. Paris (originaltitel: "The Therapist")

Det här är en bok som funnits ett tag på min att läsa-lista och nu passade den in. Egentligen hade jag inte så höga förväntningar på "Terapeuten" och kanske just av den anledningen överraskade den mig positivt 💜 Detta är en historia som kryper in under skinnet på läsaren och man känner verkligen att man inte kan lita på någon. Spänningen stegras genom hela boken och även om tempot inte är superhögt så var jag fast från början till slut. Ljudboken är uppläst av Mimmi Kandler och den är 10 timmar och 12 minuter lång. 

Alice och Leo är nykära då de flyttar in i ett nyrenoverat hus på The Circle, ett grindsamhälle med exklusiva hus. Huset är ovanligt billigt och kanske är det just det som tilltalar dem. Dessutom är ju grannskapet trevligt, eller... När Alice lär känna sina grannar upptäcker hon en förödande, kuslig hemlighet om sitt nya hem. Både hon och Leo vaknar av att de tror att någon befinner sig i huset, men de hittar ingen. Leo arbetar på annan ort så i veckorna är han borta och då börjar Alice upptäcka nya märkliga saker. Sakta börjar hon känna ett starkt band till Nina, den terapeut som bodde i huset före henne. Kvinnan hon får veta hittades mördad i deras hus. Visste Leo om det när han köpte huset eller har mäklaren mörkat det hela? Alice blir besatt av att försöka pussla ihop vad som hände två år tidigare. Men ingen vill prata om det. Hennes grannar har hemligheter och inget är lika perfekt som det verkar på ytan...

"Terapeuten" är en nervkittlande och spännande bok som jag verkligen kan rekommendera. Gillar ni den genren kommer ni inte bli besvikna. Själv kan jag mycket väl tänka mig fler böcker av B.A. Paris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar