Sök i den här bloggen

Translate

torsdag 28 oktober 2021

"slumra in" av Sara Åström & Anette Sandlund

Den här boken har jag varit nyfiken på sedan jag lyssnade på den första boken i serien, "vid skogens slut". Då kändes det som att Sara Åström och Anette Sandlund hade hittat något nytt och spännande och då vill man ju gärna ha mer 🤍 och jag tycker att "slumra in" håller en bra nivå också. Tempot är inte jättehögt, men det bjuds på svängningar och överraskningar och det gillar man ju. Ljudboken är uppläst av Sofia Berntson och den är dryga 10 timmar lång. 

Sofia Winter försöker bygga upp ett nytt liv efter att hon och hennes lillasyster Alva fritogs från extremiströrelsen Ekoportalen, men varje dag lever de i rädsla för att bli hittade och vad som då skulle kunna hända. För att skingra tankarna går Sofia upp i arbetet hos polisen i Piteå. Hon blir inkopplad på en utredning med en drunknad pojke. Först verkar det handla om ett tragiskt självmord, men utredningen utvecklas till något helt annat och när ytterligare en tonåring visar sig ha avlidit under märkliga omständigheter leds teamet in på en slingrig väg kantad av sorg, ilska och skam. Samtidigt börjar någon också att skicka anonyma meddelanden till Sofia. Kan det vara så att hon litat på fel person...

"slumra in" är en spännande deckare som jag absolut tycker är läsvärd och i det här fallet råder jag till att man börjar med den första delen för då tror jag att man hänger med bäst. Blir det fler böcker av den här författarduon så kommer de absolut att hamna på min att läsa-lista 🖤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar