Sök i den här bloggen

Translate

måndag 17 januari 2022

Ett lik i garderoben" av Christina Olséni och Micke Hansen

Nu valde jag en äldre bok och jag valde "Ett lik i garderoben" av Christina Olséni och Micke Hansen just för att jag kände för lite humoristisk spänning, men också för att jag ville lyssna på en lite kortare bok. Detta är den andra fristående boken om Ester Karlsson med K. Den här författarduon har ju skrivit fler serier och ni kan hitta många av deras böcker om ni söker på deras namn i sökrutan ovan. "Ett lik i garderoben" är hyggligt underhållande, men inte så spännande och det är inte en av deras bästa böcker. Ljudboken är uppläst av Helge Skoog och den är 7 timmar och 32 minuter lång.

Ester blir tillsammans med systern Barbro och hennes hypokondriske make Arne bjudna på åttioårskalas på Hjularöds slott. Barbro är överförtjust men Arne och Ester är mer tveksamma och negativt inställda till det tre dagar långa firandet. Men när en av gästerna oväntat dör under mystiska omständigheter får Ester äntligen något vettigt att fördriva sin tid med och hon drar med full entusiasm igång en egen mordutredning. Allt får en oväntad vändning då Arne knackar på Esters dörr och ber om hjälp. Det verkar som han haft ihjäl en annan av gästerna och nu måste de tänka snabbt för att inte Arne ska hamna i fängelse... 

Alla böcker av Olséni och Hansen liknar varandra och det gäller för "Ett lik i garderoben" också. Som jag skrev så är det inte den bästa av deras böcker men den underhåller och gillar man de andra böckerna så uppskattar man nog den här också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar