Sök i den här bloggen

Translate

torsdag 6 januari 2022

"Elva änkors man" av Denise Rudberg

Den här boken har jag länge sett fram emot att läsa och skulle nog gjort det tidigare om jag inte haft mitt jul- och vintertema just nu. "Elva änkors man" tar sin början under en trevande vårstart och det är inte i den stämning jag vill vara inför julen så därför väntade jag med den tills nu. Som vanligt när det gäller Denise Rudberg så är boken lättläst, underhållande och lagom spännande. Jag gillar den här serien och rekommenderar alla böckerna 🤍

Den moderata kommunpolitikern Stina Bodén kontaktar polisen efter att ha blivit utsatt för utpressning. Hon är nyskild och det ryktas att hon har problem med alkoholen. Något som ska ha fångats på film och som nu används för att pressa henne på pengar. När hon träffar Marianne Jidhoff och hennes team säger hon att hon tror att det är hennes nye nätdejt som ligger bakom det hela. Samtidigt försöker änkemannen Alain Paulsson att börja om efter hustruns bortgång. Under ett helt liv har han dolt sin sexuella läggning men inom honom spirar hoppet om den stora kärleken. Även han registrerar sig på en dejtingsajt och snart får han kontakt med en man som verkar uppfylla alla hans drömmar...

Som titeln antyder så är "Elva änkors man" den elfte delen i Elegant crime-serien om Marianne Jidhoff och ni kan läsa om alla böckerna här på bloggen genom att söka på författarens namn i sökrutan ovan. Föredrar ni att lyssna på böcker så finns "Elva änkors man" också som ljudbok. Den är uppläst av Gunilla Leining och den är 6 timmar och 9 minuter lång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar