Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 21 juni 2022

"Mördaren ljuger inte ensam" av Maria Lang

Om förra boken jag lyssnade på var åt det allvarligare hållet så har jag nu i stället lyssnat på en lite mer lättsam sommarmysdeckare 💚 Jag har bestämt mig för att försöka beta av Maria Langs böcker och den här gången valde jag att ta den första boken i serien om Puck Ekstedt, Einar Bure och Christer Wijk. Den heter "Mördaren ljuger inte ensam" och det är en härligt somrig pusseldeckare 🌺 Ljudboken är uppläst av Charlotta Åkerblom och den är 7 timmar och 46 minuter lång. 

Rutger Hammar och hans fru samlar under en sommarhelg en handfull gäster för att umgås, bada och segla på en ö i Bergslagen. Alla har det trevligt, men efter ett oväder hittar Puck Ekstedt en av de andra gästerna strypt under en gran. När hon kommer tillbaka till huset har svårt att berätta vad som hänt och det är först senare hon berättar det för sin fästman Einar Bure. Men när de varit på fastlandet och hämtat den lokala polisen och Puck ska visa liket är det försvunnet. Nu upplever hon att både polisen och Einar misstror henne. Men om Einar har hon fel och han bestämmer sig för att kontakta Christer Wijk, kommissarie vid Stockholmspolisen, för att lösa fallet. Alla på ön verkar ha något att dölja, men det är bara en av dem som är mördaren.

Som avkoppling är det här ett alldeles perfekt val av bok 🍓 Den är mysig och så där lagom spännande för en stund i solstolen. Jag har redan tjuvlyssnat på några kommande delar av den här serien så om ni söker på författarens namn i sökrutan ovan kan ni läsa om några fler böcker av henne. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar