Sök i den här bloggen

Translate

torsdag 3 november 2022

"Änglarummet" av Ewa Klingberg

Det har den senaste tiden blivit mycket Ewa Klingberg här på bloggen och nu bjuder jag på ett omdöme om hennes senaste bok "Änglarummet". Det är den första boken i serien Evigheten AB och jag tycker att den är lika charmig som författarens tidigare serier/böcker 🤍 Flera av karaktärerna i den här boken känns igen från serien Begravningsbyrån Tranan och nu är det Angelika som är i fokus. Som ni redan förstått så gillar jag det här 💜 Ljudboken är uppläst av Rachel Mohlin och den är 6 timmar och 6 minuter lång.

Angelika, tidigare anställd på begravningsbyrån Tranan, har startat eget som dödsdoula. Hon har sin kundmottagning på badhotellet i Tranås där hon tar emot människor som befinner sig i livets slutskede och som vill ha någon där som stöd då de somnar in. Angelika inser dock att det är svårt att livnära sig som dödsdoula och framtiden känns osäker. Än värre blir det när hon i all hast måste flytta från sitt kontor, men vännerna på Tranan ställer upp och hon bestämmer sig också för att jobba lite för dem igen. Som tur är har hon också fått en stor klient, Ladyn på Svaneholm. Hon har anlitat Angelika som dödsdoula. Det är dock inte bara en ledsagare vid dödsbädden damen är ute efter utan hon vill också att Angelika ska spionera på damens brorson. Detta för att avgöra om han är lämplig att ärva Svaneholm...

Efter att precis ha lyssnat ut "Änglarummet" ser jag redan nu fram emot nästa bok i den här serien 💙 Jag hoppas jag slipper vänta så länge...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar