Sök i den här bloggen

Translate

torsdag 17 november 2022

"Dödsbädden" av Katarina Wennstam

Äntligen kom det en ny bok av Katarina Wennstam 🖤 "Dödsbädden" är den tolfte delenJustitiaserien och precis som alla de tidigare böckerna i serien (som jag läst, jag har några kvar) är den otroligt bra. Ämnet är som alltid samhällsaktuellt och karaktärerna har sedan länge haft mig fast. Tempot är kanske inte så högt men det är ändå väldigt spännande 🤍 Ljudboken är uppläst av Angela Kovács och den är 12 timmar och 36 minuter lång. 

Eddie och Shirin har precis blivit föräldrar och försöker få livet tillsammans att fungera. Men så går Eddies mamma bort. Vid dödsbädden uppdagas en historia som ändrar hans bild av hela uppväxten. Eddie som är en tuff polis får nu mycket att fundera på och han gör efterforskningar för att ta reda på vad som egentligen hände med alla de barnflickor som passerade under barndomen. Eddies och Shirins problem blir större eftersom härvan av hemligheter påverkar honom så mycket. Samtidigt dör en firad tv-stjärna i Stockholm. Utredningen hamnar hos Charlotta Lugn och nu måste hon gå till botten med alla rykten som i många år omgärdat honom. Nu kommer återigen Charlottas och Shirins vägar att korsas och känslorna mellan dem har inte svalnat. 

Jag avslutar detta inlägg med en uppmaning. Läs eller lyssna på "Dödsbädden" och gör det så snabbt som möjligt ♥️ Jag är ganska säker på att ni kommer att uppskatta den

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar