Sök i den här bloggen

Translate

söndag 27 november 2022

❄️ "Det lider mot jul" av Sara Önnebo ❄️

Jag blir mer och mer förtjust i Sara Önnebo och hennes böcker 💙 "Det lider mot jul" är en adventskalender som man kan njuta av varje adventshelg fram till jul. Jag har nu lyssnat på första delen av "Det lider mot jul" och jag älskar den 🤍 Det kommer bli otroligt spännande och mysigt att följa den här historien fram till jul. Jag hintade om de här böckerna för några dagar sedan då jag hade lyssnat ikapp på de två första böckerna om Tulisaari, för ja även de här böckerna utspelar sig där. Ljudboken (del 1) är uppläst av Gunilla Leining och den är 2 timmar och 36 minuter lång.

Julen närmar sig och vintern har kopplat ett rejält grepp om Österbotten. Polisen Gisela Forsell och hennes nya partner Linus Mikkola åker för att kolla upp en mystisk anmälan. Ett pizzabud som skulle leverera mat till ett ödsligt hus i utkanten av det lilla samhället Tulisaari fick ta med sig pizzorna tillbaka eftersom ingen öppnade. Det han i stället möttes av var en olycksbådande lapp som satt på dörren till huset. Meddelandet på lappen löd: Ring polisen! Vi är alla döda. När nu Gisela och Linus tar sig in i huset hittar de tre lik och en medvetslös kvinna...

Det här är en kanonstart på den är storyn som jag verkligen tycker att ni ska följa nu under december ☃️ Andra delen kommer mot slutet av nästa vecka. Det kommer också att komma julkalendrar (med delar varje dag mellan 1 och 24 december) och jag hoppas kunna hinna med att lyssna på flera av dem också. Nu önskar jag er en mysig och härlig första advent! 🕯💫

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar