Sök i den hÀr bloggen

Translate

mÄndag 8 februari 2021

"Fruarna" av Tarryn Fisher (originaltitel: "The Wives")

WOW - vilken fulltrĂ€ff!! 💛 Jag betar visst av en del snackisar nu och den senaste boken blev "Fruarna" av Tarryn Fisher. Den har rekommenderas pĂ„ mĂ„nga hĂ„ll den senaste tiden och den har funnits pĂ„ min lista ett tag, men inte lockat sĂ„ mycket. Men nu kom jag till den och OJ sĂ„ bra den Ă€r! Detta Ă€r en psykologisk thriller i dessa bĂ€sta form. SpĂ€nningen Ă€r sĂ„ dĂ€r krypande och storyn svĂ€nger och överraskar flera gĂ„nger. Har ni inte lĂ€st "Fruarna" sĂ„ gör det!

Din man har tvÄ andra fruar som du aldrig trÀffat. Du vet inte ens deras namn. Men du vet att torsdagarna Àr dina medan han tillbringar mÄndagar och tisdagar med de andra tvÄ. Resten av tiden reser han i jobbet. En dag tar din nyfikenhet över och du börjar luska i vilka de andra tvÄ Àr. Du kontaktar en av dem, den som Àr gravid, och du ser blÄmÀrken pÄ henne. Kan din man - hennes man - verkligen vara en misshandlande make? Du börjar söka mer information. Varför fÄr du aldrig trÀffa hans förÀldrar? Varför nöjer de sig med att bara skicka kort till dig? Ju mer information du söker desto mer misstÀnksam blir din make och en dag gÄr han över grÀnsen Àven med dig...

Jag kan inte nog rekommendera den hĂ€r boken till er som gillar psykologiska deckare đŸ€ Föredrar ni att lyssna sĂ„ kan jag meddela att ljudboken Ă€r upplĂ€st av Sofia Berntsson och den Ă€r nĂ€stan 10 timmar lĂ„ng. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar