Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 2 februari 2021

"Dödlig hämnd" av Anders B.O. Jonsson

Jag blev så deprimerad i slutet av förra veckan då snön vräkte ner över oss i Östergötland så jag valde den första somriga boken jag kunde hitta på ljudbokstjänsten... Det blev då alltså helt slumpmässigt "Dödlig hämnd" av Anders B.O. Jonsson. Det är inte den bästa deckare jag läst/lyssnat på men heller inte den sämsta och det viktigaste av allt för mig just då var att den fick mig att glömma all snö för en stund. Ljudboken är uppläst av Ludvig Josephson och den är dryga 6 timmar lång. 

I en vik i Nynäshamn hittar en morgonbadande kvinna en död man. Kriminalkommissarie Sten Strand och hans kollegor vet först inte om det handlar om en olycka eller något värre. Men när de upptäcker att mannens plånbok och annat som kan identifiera honom har plastats in innan han hamnade i vattnet väcks såklart misstankarna om att det rör sig om ett mord. Det finns ett fåtal vittnen som sett en kvinna och en bil i närheten av viken. Är det mördaren man sett? Finns det fler som riskerar att råka illa ut? 

"Dödlig hämnd" är den första boken i serien om kriminalkommissarie Sten Strand. Om jag kommer att fortsätta följa honom i hans fortsatta brottsbekämpning återstår att se. Det är i alla fall inte helt omöjligt att jag kommer att göra det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar