Sök i den här bloggen

Translate

måndag 22 februari 2021

"Nattväkten" av Ramona Ivener

Wow, vilken fullträff! 🤍 En ny serie av en (för mig) ny författare och det kunde knappast ha börjat mycket bättre. "Nattväkten" av Ramona Ivener är en riktigt nervkittlande bladvändare med flera överraskningar som gör att spänningen består från första till sista sidan. Jag kommer definitivt att kasta mig över nästa del i serien då den kommer. Ljudboken är uppläst av Magnus Roosmann och den är 9 timmar och 53 minuter lång. 

Kriminalkommissarie David Ritter får ett ohyggligt mord på sitt bord. Scenen som möter honom på mordplatsen är grotesk. Att ägaren till tomten där den mördade kvinnan hittas verkar vara försvunnen gör denne till huvudmisstänkt. Men sökandet på mannen hinner knappt starta innan ytterligare mord begås och det står klart för Ritter och hans team att de fått en seriemördare på halsen. Ritter vänder sig till den intelligenta och skarpa rättspsykologen Julie Glans för hjälp. Detta trots att mördaren verkar ha en fixering vid henne och att det inte helt går att utesluta att hon är inblandad.

Jag känner att jag egentligen inte behöver skriva mer än så här om "Nattväkten". Boken är verkligen jättebra så läs eller lyssna på den nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar