Sök i den här bloggen

Translate

söndag 14 februari 2021

"Kärleksstorm" av Sofia Löfgren

Jag hade hoppats kunna önska er en fin Alla hjärtans dag med en romantisk bok, men tyvärr blir det i stället med en bok som inte gav mig någonting. "Kärleksstorm" är en ganska platt kärlekshistoria kryddad med så mycket sex på de 3 timmarna och 46 minuterna att det till slut stod mig upp i halsen... Nu är ju inte feelgood min favoritgenre men jag brukar kunna uppskatta en del av dessa böcker ändå. Men det finns säkert många andra där ute som kommer gilla den här boken som tyvärr för min del blev det en besvikelse. Ljudboken är uppläst av Anna Thiam.

På nyårsafton tar det slut mellan fotografen Saga och hennes pojkvän. Hon blir förkrossad och hon ger upp hoppet om att få leva familjeliv med man och barn. Men så stöter hon bokstavligt talat ihop med tonårsförälskelsen Elias och helt plötsligt känns livet roligare igen. Men under en mysig Alla hjärtans dag-weekend uppdagas en hemlighet som får Saga att omvärdera allt och både vistelsen och relationen får ett minst sagt stormigt slut. Eller...?

Jag valde "Kärleksstorm" av Sofia Löfgren eftersom den hade ett Alla hjärtans dag-tema. Men eftersom det inte blev riktigt som jag tänkt så kommer det ett annat boktips senare idag. Den här gången valde jag ett mer säkert kort. Hoppas ni får en fin dag! ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar