Sök i den här bloggen

Translate

fredag 12 februari 2021

"Sekten som återuppstod" av Mariette Lindstein

Som ni kanske vet så avslutade jag förra inlägget med att jag direkt efter första boken lyssnade vidare på andra delen i  Dimöserien och nu är den utlyssnad. "Sekten som återuppstod" är också spännande och välberättad, men kanske inte lika bra som första delen. Med det skrivet så vill jag påpeka att boken ändå håller väldigt hög klass och jag rekommenderar även denna. Ljudboken är uppläst av Gunilla Leining och den är 10 timmar och 44 minuter lång. 

Efter att ha levt i sekten ViaTerras våld försöker nu Sofia Bauman att gå vidare och skapa sig ett nytt liv. Sektledaren Franz Oswalds rättegång resulterar i att han döms men fängelsestraffet blir inte särskilt lång. Trots fördomar och misstänksamhet lyckas Sofia få både jobb och boende, men sekten har inte glömt bort hennes svek. Hon utsätts för både fysisk och psykisk terror samtidigt som hon försöker hindra Oswald från att fortsätta sitt spel inifrån fängelset. Det är solklart för alla att han är ute efter hämnd...

Och nu när "Sekten som återuppstod" är avklarad fortsatte jag direkt med den tredje boken i serien. Detta eftersom Mariette Lindstein är superduktig på att avsluta med en riktig cliffhanger... 💚

Hoppas att ni alla får en trevlig helg! Själv ska jag fortsätta fira det härliga svenska guldet i skidskytte-VM som bärgades för några timmar sedan!! 🇸🇪🥇

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar