Sök i den här bloggen

Translate

måndag 15 februari 2021

"Jakt i mörker" av Joel Berglund

Det blev lite drygt ett år för min del mellan första och andra delen i den här serien av Joel Berglund och tyvärr hann jag tappa karaktärerna och storyn helt. Första boken "Stockholm vendetta" tyckte jag ändå var hyggligt bra men tydligen lämnade den inte så stort avtryck hos mig. Jag har alltså lyssnat på andra boken "Jakt i mörker" nu och den tar upp de lösa trådarna från första delen. Det är fartfyllt och rappt och det är inget fel på spänningen, men jag tycker att det är svårt att få grepp om intrigens kärna. Gillar ni snabba böcker så är den här serien ett perfekt val.

Vanessa Ancelotti lämnade Sverige efter hennes förra fall. Förlusten av en väninna blev för mycket så hon och pojkvännen flyttade till Italien. Men nu sitter hon på ett plan på väg tillbaka till Stockholm. Hon har blivit ombedd att hjälpa till med en utredning där en tonårsflicka försvunnit. Fallet har kopplingar till den man som under förra utredningen kom undan. Vanessa hinner knappt landa i Sverige innan jakten är i full gång och återigen är både hon och hennes närmsta i fara. Vem är vän och vem är fiende?

Någonstans tycker jag att allt blir lite för mycket i den här boken, men på plussidan kan man i alla fall konstatera att underhållande är det och som sagt - tempot i storyn är hisnande. Ljudboken är uppläst av Sofia Berntsson och den är 7 timmar och 41 minuter lång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar