Sök i den här bloggen

Translate

onsdag 10 februari 2021

"Sekten på Dimön" av Mariette Lindstein

Nu har jag lyssnat på ännu en bok som legat länge på min att läsa-lista och det var ännu en lyckoträff! "Sekten på Dimön" är en sådan där bok som överraskar positivt eftersom den är så mycket bättre än baksidestexten. Det är just av den anledningen som det tagit mig så lång tid att läsa/lyssna på den. Spänningen är hög och eftersom det rör sig om en stängd sekt så förstår ni nog att handlingen kryper inte under skinnet på en. Jag tycker att Mariette Lindstein har skrivit en riktigt bra bok! 💙

På en dimmig och vindpinad ö, Dimön, utanför Bohusläns kust har den karismatiske Franz Oswald grundat en New Age-rörelse, ViaTerra. Den sägs återställa kroppens naturliga balans. Sofia Bauman har precis avslutat sina universitetsstudier då hon bestämmer sig för att besöka en föreläsning med Oswald. Detta leder till att hon bestämmer sig för att besöka ön och genomgå deras studier för gäster. Efter att ha klarat av dem erbjuds hon ett arbete av Oswald. Han vill att hon ska ansluta sig till personalen och bygga upp deras bibliotek. Innan Sofia vet ordet av lever hon ett sektliv där gränser snabbt suddas ut och både psykisk och fysisk terror blir en del av vardagen...

"Sekten på Dimön" är så pass bra att jag redan nu har börjat lyssna på den andra delen i serien. Håller den också måttet så finns det fler böcker att fortsätta med. 

Ljudboken är uppläst av Gunilla Leining och den är 14 timmar och 18 minuter lång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar