Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 2 mars 2021

"Bortom sanningen" av Anne Holt (originaltitel: "Sannheten bortenfor")

Lycka är att hitta en oläst bok av Anne Holt! Tänk att jag missat/glömt bort en Hanne Wilhelmsen-deckare så länge. Jag vet att den var otillgänglig väldigt länge på olika ställen där böcker säljs och efter det har den halkat nedåt och glömts bort på min att läsa-lista... Men nu dök den upp framför mina ögon så nu har jag äntligen lyssnat på den och den är precis så bra som jag minns att jag tyckte att den här serien var då det begav sig. Jag älskar karaktärerna och storyn är hyggligt spännande, men inte otäckt nervkittlande. Ljudboken är uppläst av Torsten Wahlund och den är 10 timmar och 25 minuter lång. 

Ett förmöget äldre par och deras äldste son hittas brutalt mördade i en av Oslos finaste stadsdelar. Så gott som hela poliskåren är övertygade om att det är parets yngste son och hans hustru som är skyldiga till dådet, men inte Hanne. På brottsplatsen fanns nämligen ett fjärde lik. En något underlig och ensam man som till synes inte hade någon koppling till den rika redarfamiljen. Hanne bestämmer sig för att titta närmare på honom. Kan motiven till de brutala morden finnas i hans liv? Eller rör det sig om arvet som alla de andra utredarna verkar tro?

Det är hemskt sällan man blir besviken på en bok av Anne Holt och den här gången blev jag det definitivt inte. Hon har en unik förmåga att förnya sina serier och karaktärer hela tiden så man kan inte tröttna på dem. Alltså är "Bortom sanningen" och alla hennes andra böcker varmt rekommenderade av mig! 💕

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera