Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 23 mars 2021

"Förbannelsen på gården" av Neil Richards och Matthew Costello (originaltitel: "The Curse of Mabb's Farm")

Jag var bara tvungen att lyssna på den sjätte (och för tillfället sista tillgängliga) delen i cosy crime-serien Morden i Cherringham som jag blivit så förtjust i 🧡 "Förbannelsen på gården" tycker jag hamnar topp två av de böcker jag hittills lyssnat på. Med andra ord blir serien bara bättre och bättre. Ljudboken är uppläst av Håkan Julander och den är 3 timmar och 6 minuter lång.

Flera allvarliga olyckor har på kort tid drabbat en av Cherringhams bondgårdar och då tar ryktena om att det sedan en lång tid tillbaka vilar en förbannelse över gården fart igen. Sägnen säger att häxor uttalade förbannelsen innan de avrättades. Ämnet diskuteras livligt av byborna och till och med kyrkoherden tycks ha funderat över saken. Men varken Sarah eller hennes partner Jack tror på det. De tar sig an fallet trots att gårdens ägare inte vill ha deras hjälp. Men envisa som de är fortsätter de att gräva i orsakerna till olyckorna. Vem ligger bakom allt ont som sker på gården?

Jag hoppas verkligen att man kommer att fortsätta ge ut den här underbara serien av Neil Richards och Matthew Costello på svenska framöver. På engelska finns det hela 39 delar och som det känns nu skulle jag vilja lyssna på dem alla!! 🧡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar