Sök i den här bloggen

Translate

söndag 14 mars 2021

"Där hatet gror" av Inger Jalakas

Som utlovat så fortsätter jag med Inger Jalakas böcker. "Där hatet gror" är den femte delen i serien om kriminalinspektör Margareta Nordin. Ljudboken är uppläst av Maria Lyckow och den är 8 timmar och 56 minuter lång. Återigen så vill jag lyfta fram att spänningen bygger på det vardagliga som känns nära och verkligt. Det är det som gör att jag bara vill fortsätta med nästa del när jag lyssnat ut en. 

Hatbrott mot homosexuella har drabbat Göteborg hårt. Även en vän till Margaretas sambo Camilla har utsatts och det känns som om allt bara eskalerar. Samtidigt har nynazisten Glenn en plan. Hans gäng rånar butiker för att få ihop pengar till något stort och spektakulärt som en gång för alla ska lära homosexuella en läxa. Bakom sig har de högt uppsatta män. På jobbet drabbas Margaretas chef av en hjärtinfarkt och plötsligt har de fått in en odräglig ny chef som mest ägnar sig åt att ragga på de kvinnliga poliserna. Camilla har svårt att stå emot hans smicker, vilket leder till att hon riskerar hela sin framtid med Margareta. 

Håll ögonen öppna efter nästa del i serien för den kommer snart att dyka upp här. Nu är jag nämligen helt fast och vill bara veta vad som ska hända härnäst 💛

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar