Sök i den här bloggen

Translate

torsdag 25 mars 2021

"Gryningsdåd" av Maria Richardsson

För snart ett år sedan lyssnade jag på "Våroffer" av Maria Richardsson. Det var första delen i serien om Lena Borell, kriminalinspektör på grova brott i Skövde. "Gryningsdåd" är alltså andra boken i serien och jag valde att lyssna på den eftersom slutet på den förra inbjöd till det. MEN jag tror att den här serien slutar här för min del för nu känns det som karaktärernas psykiska problem tar över helt och jag tyckte inte heller att handlingen var så spännande. Jag tycker att jag gav serien en ordentlig chans ändå så beslutet att stanna här känns välgrundat. 

En man hittas skjuten i Boulognerskogen i Skövde. Lena Borell och hennes kollegor får snart klart för sig att han hade gott om fiender. Men innan utredningen hinner ta riktig fart hittas ytterligare en man skjuten. Nu inser man att man jobbar mot klockan och det gäller att hitta motiv och bevis som leder till mördaren innan denne slår till igen. Kan en seriemördare gå lös i Skövde?

Ljudboken är uppläst av Gunilla Leining  och den är 8 timmar och 10 minuter lång. Jag hoppas att min nästa bok kommer vara bättre och mer spännande för den här var lite av en besvikelse. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar