Sök i den här bloggen

Translate

fredag 26 mars 2021

"Så putsas en skitstövel" av Maria Steen

Jag kände att det var dags för något kul nu och hoppades att "Så putsas en skitstövel" av Maria Steen skulle vara ett bra val! Och visst var den rolig med flera fyndiga meningar och uttryck, men emellanåt kändes de nästan staplade på varandra... Det blev dock aldrig så illa att det blev jobbigt att lyssna på utan boken får absolut godkänt och den gjorde det jag var ute efter - den roade mig. Ljudboken är uppläst av Maria Lyckow och den är 6 timmar lång. 

Agneta är orolig för väninnan Carina. Hon har haft två passioner, tre förlovningar och en gång varit nära att bli gift. Nu är hon sambo med Mats som gåtfullt försvinner på tjänsteresor flera veckor i sträck. Under dessa resor har hans mobil dessutom alltid dålig täckning. Sedan dyker han upp med en ask schweizisk choklad. Agneta förstår att något inte stämmer men Carina tycks stå ut med allt från att längta och ligga sömnlös till att låna ut pengar i tid och otid. Men slumpen kommer göra att Carinas ögon öppnas och då lär de också känna Eva-Lis - Mats fru...

Jag gillade det här och jag kommer definitivt att fortsätta följa väninnorna Agneta och Carina 🤍 "Så putsas en skitstövel" är den första delen i serien om de två och redan nu finns nästa bok tillgänglig. Nu önskar jag er en fin fredagskväll och en härlig helg!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar