Sök i den här bloggen

Translate

torsdag 18 mars 2021

"I hennes skugga" av Lotta Sundin

Det här var en mycket trevlig ny bekantskap! "I hennes skugga" av Lotta Sundin är den första delen i en serie om journalisten Laura Svärd och kriminalinspektör Nils Karlén. Jag tycker att den håller en väldigt hög klass både på spänningsfronten men också när det gäller karaktärerna som jag gillade överlag. Jag var fast från första stavelsen och ser med glädje fram emot fortsättningen på den här serien! 🤍 Ljudboken är uppläst av Maria Lyckow och den är 8 timmar och 26 minuter lång. 

När journalisten Laura Svärd förlorar sitt jobb samtidigt som hennes förhållande kraschar bestämmer hon sig för att låna en väns stuga på Blidö i Stockholms skärgård. Planen är att skriva en bok, men inget blir som tänkt. En tidig morgon då hon är ute och går ser hon en kropp i vattnet. Hon drar upp den döda kvinnan och larmar polisen. De i sin tur ser henne inte bara som möjligt vittne utan också som en möjlig misstänkt. Något som gör att Laura också bestämmer sig för att försöka ta reda på vad som hänt och varför. Både hon och polisen börjar rota i öborna och deras hemligheter och det visar sig att det är många som har mycket att dölja...

Jag tog en paus i Inger Jalakas böcker då jag såg "I hennes skugga" och det är jag glad över eftersom den är en av vårens (hittills) positiva överraskningar och jag rekommenderar den varmt! 💙

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar