Sök i den här bloggen

Translate

lördag 13 mars 2021

"Ur min aska" av Inger Jalakas

Det kommer att bli en hel del Inger Jalakas här ett tag nu eftersom jag bestämt mig för att lyssna ifatt på hennes serie om kriminalinspektör Margareta Nordin. "Ur min aska" är den fjärde boken i serien och jag har lyssnat på de tidigare delarna så vill ni läsa om dem så söker ni bara på författarens namn i sökrutan ovan. Det jag gillar mest med de här böckerna är karaktärerna och de spännande intrigerna som alltid känns samhällsaktuella. 

En familj krossas av det våld mannen i familjen utsätter kvinnan för. En dag får hon nog och tar med sig barnen till sina föräldrar. Men mannen är inte nöjd och bestämmer sig för att ta tillbaka sin familj. Det han sedan gör leder till en fullständig katastrof. Samtidigt avslöjas ett nätverk av pedofiler med förgreningar över hela världen. Även polisen i Göteborg får göra gripanden. Margareta Nordin och hennes kollegor får händerna fulla och speciellt ett vittnesmål antyder att det kan finnas kopplingar till pedofili även i familjetragedin. 

Ljudboken är uppläst av Maria Lyckow och den är 6 timmar och 49 minuter lång. Som jag antytt så kommer ni snart att kunna läsa om nästa del i serien här på bloggen 💙

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar