Sök i den här bloggen

Translate

fredag 29 juli 2022

"Den fjärde doktrinen" av Denise Rudberg

Åh vad jag har längtat efter den här boken, men när den kom hade jag inte riktigt orken att sätta mig att läsa. För ja, den här serien LÄSER jag. Det tar lite längre tid pga ryggen men det är det värt. Nu när jag kommit en bit in i semestern infann sig orken och nu har jag då äntligen läst "Den fjärde doktrinen" 💚 Det är den fjärde delen i Denise Rudbergs serie Kontrahenterna och det blir inte så mycket bättre än så här 🤍 Serien är såklart spännande men den är också lärorik och jag älskar verkligen karaktärerna i de här böckerna. 

Pressen mot Sverige och vännerna på Karlaplan 4 är stor. Man har börjat misstänka att Tyskland planerar att anfalla Sverige och mitt i allt detta får gruppen problem med att avkoda de meddelanden som skickas av tyskarna. Samtidigt börjar känslor spira och relationer att utvecklas. Iris befinner sig i en rävsax, i kläm mellan sin syster med nazistsympatier och sina söners judiska arv. Hon får en inbjudan till systerns bröllop i Berlin och det bestäms att hon ska ta med sig Bremer när hon reser dit. Elisabeth börjar inse att den frihet hon trodde sig vinna genom äktenskapet i själva verket inte kunde vara mer avlägsen. Att hon också blev gravid då hon våldtogs gör inte saken lättare. För Signe vänds tillvaron uppochner när ett plötsligt dödsfall förändrar förutsättningarna på familjegården hon trodde att hon för alltid lämnat bakom sig. 

Läs "Den fjärde doktrinen", men börja med de tre första böckerna om ni inte redan läst dem. Ni hittar mer om dem här på bloggen om ni söker på författarens namn i sökrutan ovan. Själv har jag redan börjat längta efter nästa bok i den här serien för det här är verkligen så BRA! 💚

"Den fjärde doktrinen" finns också som ljudbok. Den är uppläst av Marie Richardson och den är 8 timmar och 5 minuter lång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar