Sök i den här bloggen

Translate

måndag 11 juli 2022

"Falska vänner" av Jane Harper (originaltitel: "Force of Nature")

Som utlovat, efter att jag hade lyssnat på "Hetta" av Jane Harper, så har jag nu lyssnat på ännu en bok av henne. "Falska vänner" är också den spännande och bra, men den knockade mig inte på samma sätt som "Hetta" gjorde. Däremot så är även "Falska vänner" en mycket välskriven bok där spänningen stegras genom hela storyn och håller läsaren i sitt grepp hela vägen till sista sidan. Ljudboken är uppläst av Niklas Engdahl och den är 10 timmar och 40 minuter lång. 

Fem kvinnor från samma företag ger sig ut på vandring i den australiensiska vildmarken för att stärka lagandan. Andra dagen går de vilse. När de kommer tillbaka saknas en av dem och de andra är de ordentligt omskakade med öppna sår och ormbett. Den saknade kvinnan är Alice. Hon är manipulativ och illa omtyckta av de andra. Poliskommissarie Aaron Falk blir inkopplad på fallet eftersom han utreder det företag kvinnorna jobbar på. När han får veta att det är Alice som saknas förstår han allvaret. Hon är nämligen hans kontakt på insidan. Under förhören med de fyra kvarvarande kvinnorna växer en långt ifrån smickrande bild fram om maktmissbruk och misstro, om giftiga relationer och svek. Nu gäller det att hitta hemligheten som kan avslöja vad som hänt så snabbt som möjligt för tiden rinner sakta ut för dem att hitta Alice vid liv...

Jag kommer definitivt att läsa/lyssna på mer av den här författaren för wow vad bra hon skriver 💚 Och jag tycker att ni ska läsa "Falska vänner" eller den förra boken jag skrev om ifall ni inte redan gjort det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar