Sök i den här bloggen

Translate

lördag 9 juli 2022

"Den gråtande violinisten" av Veronica Sjöstrand

För ungefär ett halvår sedan lyssnade jag på "Den svarta dolken" av Veronica Sjöstrand och jag gillade den. Nu har den andra delen i serien Rodins auktionshus kommit och självklart ville jag lyssna på den så snabbt som möjligt. Även "Den gråtande violinisten" är spännande och så där mystiskt underhållande som det blir när man blandar antika föremål med mord och stölder. Jag tycker att den här serien är läsvärd 💜 Ljudboken är uppläst av Anna Maria Käll och den är 9 timmar och 21 minuter lång. 

Den hyllade violinisten och världsstjärnan Angela Yin mördas brutalt under ett inbrott i sitt hem i Paris och hennes ovärderliga Stradivarius hittas slagen i småbitar. Samtidigt försvinner Angelas syster Sophie spårlöst. Den franska polisen sätter in alla resurser för att hitta gärningsmännen och Sophie innan det är för sent. Stella Rodin kallas till Paris för att utreda brottet åt försäkringsbolaget och inser att allt inte är som förövaren försöker få det att se ut. Samtidigt pågår efterdyningarna efter Stellas pappas död och i familjen Rodin pågår en maktkamp. Vem ska ta över efter fadern? När testamentet läses upp avslöjas en stor hemlighet och nu börjar det verkligen knaka mellan familjemedlemmarna. 

Vill ni ha underhållande, spännande och ganska lättsam läsning så är "Den gråtande violinisten" ett perfekt val. Har ni inte redan läst den första boken i serien så rekommenderar jag er att börja med den. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar