Sök i den här bloggen

Translate

måndag 18 juli 2022

"Dödsjö" av Elinor Kapp

Den andra delen i serien Mord i skärgården heter "Dödsjö" och den har jag lyssnat på nu. Jag tyckte att den första delen, "Sjörök", var helt okej och i brist på böckerna jag vill lyssna på nu valde jag att lyssna på den här boken. Även om också "Dödsjö" är lite upprepande så är den hyggligt spännande och man får lära känna karaktärerna lite bättre. Jag tror dock att boken hade vunnit på att vara lite kortare och på köpet hållit ett högre tempo. Ljudboken är uppläst av Sofia Berntsson och den är 10 timmar och 39 minuter lång.

Kriminalkommissarie Eddie Öhlund kallas till ett vägbygge ute på Tjörn. En grävmaskinist har upptäckt kvarlevorna efter ett spädbarn. Stenungsundspolisens utredning kan inte avgöra vem som grävt ner barnet eller varför. När ytterligare ett barn påträffas i närheten inser Eddie att han och kollegorna står inför ett allvarligare fall än de trodde från början. Samtidigt är Eddie nykär och han och Stella Hart bor nu ihop. Trots detta har han svårt att släppa förlusten av sin fru och kämpar vidare med sina alkoholproblem. När Stella upptäcker att hon är gravid blir både utredningen och privatlivet ännu tuffare. 

Jag tror att jag kommer fortsätta följa Elinor Kapps serie framöver, men jag kommer inte kasta mig över den tredje boken nu direkt. Väljer ni att läsa "Dödsjö" så tycker jag absolut att ni ska börja med första boken i serien, om ni inte redan gjort det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar