Sök i den hÀr bloggen

Translate

fredag 15 juli 2022

"Det sista han sa" av Laura Dave (originaltitel: "The last thing he told me")

Nu har jag lyssnat pĂ„ en riktigt bra bok 💚 Troligtvis hade jag inte lyssnat alls pĂ„ "Det sista han sa" om inte min ljudbokstjĂ€nst för tillfĂ€llet inte har det utbud jag önskar eftersom de ligger i förhandlingar med andra. Men just eftersom jag saknar böcker jag vill lyssna pĂ„ öppnade jag upp mig för böcker jag nog skulle skrollat förbi annars. Nu hade den hĂ€r boken redan fĂ„tt högt betyg sĂ„ av den anledningen kanske det inte var det mest chansartade valet, men att den skulle vara sĂ„ hĂ€r bra hade jag inte kunnat tro. Tempot Ă€r högt och det finns ett driv i berĂ€ttande som gjorde att jag bara ville lyssna vidare. Storyn Ă€r spĂ€nnande och man fĂ„r fundera en hel del sjĂ€lv vilket alltid Ă€r en extra krydda. Ljudboken Ă€r upplĂ€st av Lo Kauppi och den Ă€r 8 timmar och 38 minuter lĂ„ng.

En flicka knackar pĂ„ dörren och lĂ€mnar en lapp till Hannah Hall. Den Ă€r frĂ„n hennes man Owen. PĂ„ lappen stĂ„r det Skydda henne. Trots sin förvirring och sina farhĂ„gor förstĂ„r Hannah direkt vem som avses - Owens sextonĂ„riga dotter Bailey. Hon förlorade tidigt sin mamma och relationen mellan Hannah och Bailey Ă€r inte den bĂ€sta. Men trots det bestĂ€mmer sig Hannah för att göra allt för flickan. Hannahs desperata samtal till Owen förblir obesvarade. FBI anhĂ„ller hans chef och bĂ„de de och polisen dyker oannonserade upp vid deras hem. Hon förstĂ„r att mannen hon gifte sig med för ett Ă„r sedan inte Ă€r den han utgett sig för att vara.  Den enda lĂ€nken till att fĂ„ reda pĂ„ vem Owen egentligen Ă€r och varför han har försvunnit Ă€r Bailey. NĂ€r de tillsammans börjar lĂ€gga ihop pusselbitarna inser Hannah och Bailey att livet aldrig mer kommer att bli detsamma...

Dent spontana kĂ€nslan nu nĂ€r "Det sista han sa" Ă€r utlyssnad Ă€r att jag absolut vill lĂ€sa eller lyssna pĂ„ mer av Laura Dave. Det hĂ€r var verkligen en mycket trevlig bekantskap och jag rekommenderar varmt den hĂ€r boken 💛

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar