Sök i den här bloggen

Translate

söndag 31 juli 2022

"Det tredje offret" av Lisa Gardner (originaltitel: "The third victim")

Som jag skrev för några dagar sedan så blev jag sugen på att läsa/lyssna på mer av Lisa Gardner och nu har jag gjort det. "Det tredje offret" är den andra delen i serien Quincy & Rainie och i den tar Gardner ett intressant grepp på temat skolskjutningar. Jag tycker att det här är en spännande bok, men den är inte riktigt på samma nivå som den förra. Återigen så är det välskrivet och intressant, men tempot är annorlunda. Boken är dock så pass bra att det blir ett högt betyg även för den 💜 Ljudboken är uppläst av EvaMaria Oria och den är 9 timmar och 55 minuter lång.

En massaker äger rum på en skola i den annars så idylliska småstaden Bakerville. Någon har skjutit besinningslöst omkring sig och synen som möter polisen Lorraine Conner och sheriffen Skip O'Grady är fruktansvärd. Två små flickor och en lärarinna har skjutits ihjäl och än värre blir det när det verkar vara sheriffens 13-årige son Danny som är förövaren. Det som stör Lorraine gällande det är att lärarinnan är skjuten med ett precist skott i huvudet. Kan det har funnits fler förövare inne på skolan? Till staden anländer Quincy för att hjälpa till med utredningen och det blir början på en otäck utredning för både honom och Lorraine.

Jag gillar den här boken och jag tycker att den är mycket läsvärd. Jag kommer definitivt hålla ögonen öppna efter fler böcker av Gardner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar