Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 2 augusti 2022

"Högt fall" av Tina Karlsson

Det blev så att jag lyssnade på även den andra delen i Tina Karlssons serie Falkenbergsmorden. Jag var ju inte helt säker på det efter att jag lyssnat på den första delen, men om inte annat så tycker jag att omslagen är så somrigt fina 💛 Nu är också böckerna helt okej även om jag stör mig lite på allt gulligullande i relationerna där man tydligen måste bedyra sin kärlek hela tiden... men utöver det så är det också hyggligt spännande och "Högt fall" är snäppet bättre än förra boken. Ljudboken är uppläst av Anja Lundqvist och den är 7 timmar och 50 minuter lång.

En familjefar anmäls försvunnen hos polisen i Falkenberg. Eftersökningar inleds och till att börja pekar allt på att han försvunnit frivilligt och bara lämnat fru och barn. Men senare kommer man hitta honom mördad. Strax efter försvinnandet återfinns en annan avliden man vid foten av Morup Tånges fyr. Plötsligt har kriminalinspektör Kajsa Rudolfsson och hennes kollegor två dödsfall att utreda. Polischefen Raúl Morales får bråda dagar och åklagare Ylva Isaksson blir återigen en del i hans vardag. Under ett tidigare fall uppstod tycke dem emellan men nu verkar Ylva fått kalla fötter, eller? Sakta börjar ett mönster träda fram och hemligheter kommer upp till ytan. Kommer de kunna stoppa mördaren innan fler dör?

Efter att ha lyssnat på "Högt fall" så tror jag att jag kommer fortsätta följa Kajsa och hennes kollegor ett tag till. Om inte annat så är det väldigt passande sommarböcker ⛱

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar