Sök i den här bloggen

Translate

måndag 15 augusti 2022

"Tät dimma" av Johanna Ginstmark

Nu har jag bekantat mig med Johanna Ginstmark och hennes bok "Tät dimma". Det är den första delen i serien Österlenfallen och jag tycker att det är en bra start på en ny serie 🤍 Detta är en deckare med lite inslag av spöken. Något som kan vara svårt att få rätt så att det inte spårar ur, men här tycker jag att det blir lagom och det förstör inget av storyn. Ljudboken är uppläst av Gabriella Boris och den är 9 timmar och 19 minuter lång.

Polisen Maria Larsdotter återvänder från norrland till sin hembygd för att börja en ny anställning som kommissarie hos Ystadspolisen. Maria plågas av minnen från en fruktansvärd olycka som drabbade familjen när hon var barn och nu ska hon bo i barndomshemmet som hon de senaste åren haft som sommarstuga. Knappt har Maria hunnit finna sig tillrätta i sin nya roll som kommissarie förrän ett märkligt fall hamnar på hennes bord. Ett nyinflyttat par har hittat ett skelett nedgrävt på stallbacken till den vackra skånegård som de nyligen tagit över efter att den stått obebodd en längre tid. Utredningen leder Maria och hennes kollegor bakåt i tiden och nu börjar mörka hemligheter sippra fram. Hemligheter som har beröringspunkter med hennes eget förflutna...

Vill ni ha lite mystisk spänning så tycker jag att ni ska ge den här boken en chans 🖤 Själv tycker jag att det ska bli spännande att se hur fortsättningen blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar