Sök i den här bloggen

Translate

torsdag 18 augusti 2022

"Det andra arvet" av Malin Sanglert

Nu vill jag rekommendera en debutant, Malin Sanglert, och hennes spännande och välskrivna bok "Det andra arvet" 💛 Direkt när jag läste om handlingen så blev jag sugen på att lyssna på den här boken och den motsvarade mina förväntningar. Både intrigen och karaktärerna är fängslande och storyn höll hela vägen från början till slut. Ljudboken är uppläst av Katarina Ewerlöf och den är 7 timmar och 45 minuter lång. 

Sofie ärver sina morföräldrars sekelskiftesvilla i Skärviken på västkusten av en moster hon aldrig träffat. Hennes plan är att renovera huset till en perfekt sommaridyll och samtidigt dokumentera förvandlingen för ett inredningsreportage. Att hon skulle behålla huset som ägts av släktingar som brutit kontakten med henne och hennes mamma är totalt uteslutet. Renoveringen väcker liv i minnen från barndomens somrar. Hon hittar oförklarliga fotografier och söker svar på frågor hon inte trodde hon hade. Kan lokalbefolkningen hjälpa henne att förstå? Och varför blir hennes mamma så arg när hon får veta vad Sofie håller på med? Huset som hon förknippat med skollov och salta bad känns inte längre tryggt och hon börjar ana att någon iakttar henne i skydd av sommarnatten. Någon som vill att hon ska bli rädd.

Så här i slutet av sommaren kan det väl passa bra med en spännande och nervkittlande sommardeckare som "Det andra arvet" 💛 Jag tycker absolut att ni ska läsa eller lyssna på den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar