Sök i den här bloggen

Translate

onsdag 29 december 2021

"Den svarta dolken" av Veronica Sjöstrand

Nu har jag släppt mitt tema med jul- och vinterböcker. Den senast lyssnade boken för min del är "Den svarta dolken" av Veronica Sjöstrand. Jag tycker att det här är en bra och spännande start på en ny serie och ser fram emot fortsättningen. När man blandar mord och antika föremål så blir det ofta väldigt spännande och underhållande och det är en perfekt mix av detta i den här boken. Att sedan också karaktärerna är intressanta och miljön spännande så kan det inte bli annat än bra. Ljudboken är uppläst av Anna Maria Käll och den är 9 timmar och 51 minuter lång.

Stella Rodin trivs med sin tillvaro i Edinburgh och har inga planer på att återvända till Stockholm och familjens anrika auktionshus Rodins. Men när hennes mamma ringer och meddelar att pappan är svårt sjuk och ligger på sjukhus tvingas lämna sitt jobb som expert på konstförfalskningar och återvända till familjehemmet. Auktionshuset är i kris och nu är det upp till Stella att försöka lösa problemen. Samtidigt skakas Stockholm av rasistiska mord utförda med SS-dolkar och när Stella upptäcker att hennes far handlat med nazistiska föremål inser hon att familjen Rodin kan ha kopplingar till morden. Jakten på sanningen leder henne ut på farlig mark bakom överklassens polerade fasader.

"Den svarta dolken" är alltså den första delen i serien Rodins auktionshus och som ni förstått så gillade jag den mycket och rekommenderar den varmt 🤍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar