Sök i den här bloggen

Translate

söndag 5 december 2021

"Ljuva känslor i blomsterbutiken Fröken Flora" av Lena Lindgård

Jag hoppas att ni alla får en fin och glad andra advent 🕯🕯 Dagens första tips från mig blir "Ljuva känslor i blomsterbutiken Fröken Flora" som jag tycker är en klart godkänd feelgood. Att den tilltalar mig mer än många andra beror mest på att det på slutet finns en spänningsfaktor som ger storyn lite nerv i alla fall. Annars måste jag erkänna att jag redan nu börjar tröttna på alla juliga feelgoodhistorier som liknar varandra alldeles för mycket. Men här hittade jag alltså ett litet undantag. Ljudboken är uppläst av Jenny Lindberg och den är dryga 8 timmar lång. 

Ellen Hassel borde vara nöjd. Hennes blomsteraffär Fröken Flora går lysande och hon är en kvinna i sina bästa år. Det som fortfarande skaver lite är skilsmässan från döttrarnas pappa. Att de nu också ska resa till fjällen med honom och hans nya sambo över julen gör inte saken bättre. Men så kliver Anton Wegelius, fd värstingen som blev världsstjärna, in i hennes butik och förändrar allt. Han lämnade Österbotten för många år sedan och har inte sett tillbaka, men nu är hans mamma sjuk och han tvingas motvilligt återvända. Han är övertygad om att det bara är tillfälligt och att inget kan få honom att stanna kvar. Men då hade han heller inte kunnat förutse vad mötet med Ellen skulle väcka inom honom...

Jag tycker att Lena Lindgårds "Ljuva känslor i blomsterbutiken Fröken Flora" är ett passande sällskap för andra advent så har ni en lugn dag tycker jag att ni ska ge den en chans ✨ Till kvällen kommer jag att tipsa om två julkalendrar till. Lite sent, jag vet, men jag upptäckte dem först den 2 december...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar