Sök i den hÀr bloggen

Translate

fredag 24 december 2021

đŸŽ…đŸ» GOD JUL đŸ€¶đŸ» önskar jag med "Mord i bistra vinternatten" av Lena Risberg

DĂ„ Ă€r julafton hĂ€r och jag önskar er alla en riktigt GOD JUL med boken "Mord i bistra vinternatten" av Lena Risberg 🎄 Det Ă€r den andra boken i serien om Bim & Ninni. Den första delen heter "Mord, det Ă€r mord" och den kan ni lĂ€sa om genom att klicka pĂ„ titeln. Det hĂ€r Ă€r en charmig juldeckare som Ă€r lĂ€ttlĂ€st och lĂ€ttsmĂ€lt och jag tycker att den bidrar med julstĂ€mning. Ljudboken Ă€r upplĂ€st av Gunilla Leining och den Ă€r 4 timmar och 48 minuter lĂ„ng. 

Det lackar mot jul men i bostadsrĂ€ttsföreningen Konvaljen pĂ„ Södermalm störs den stundande julefriden av ett dubbelmord. TvĂ„ personer hittas döda i en husbil utanför och man tror det Ă€r en olycka. Men bĂ€sta vĂ€ninnorna och grannarna Ninni och Bim Ă€r inte övertygade sĂ„ de startar en egen undersökning. Är nĂ„gon av deras grannar en mördare? In i huset har ocksĂ„ en stilig man flyttat. BĂ„de Bim och Ninni blir förtjusta i honom. Kommer deras vĂ€nskap att skadas av det? De bestĂ€mmer sig för att en julfest kan vara ett bra tillfĂ€lle att ta reda pĂ„ mer om alla i huset och sakta börjar de nĂ€rma sig ett avslöjande...

Jag tycker att "Mord i bistra vinternatten" Ă€r lite bĂ€ttre Ă€n den första delen och jag tror jag kommer fortsĂ€tta följa vĂ€ninnornas Ă€ventyr framöver. Nu önskar jag er Ă„terigen en riktigt GOD JUL! đŸŽ…đŸ»đŸ€¶đŸ» Det kommer att komma fler boktips under julhelgen, det lovar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar