Sök i den här bloggen

Translate

onsdag 1 december 2021

☃️ JULKALENDER ☃️ "Mordnatt råder, tyst det är i husen - Lucka 1" av Sofia Rutbäck Eriksson och Mattias Boström

Har jag sparat den bästa julkalendern till sist? Svar ja! 🖤 Och att jag gillar den här bäst beror väl helt enkelt på att jag föredrar deckare framför feelgood. Jag tycker att "Mordnatt råder, tyst det är i husen" börjar mycket lovande och bra och jag ser fram emot att ha sällskap av den fram till julafton. Första luckan (ljudbok) är 1 timmer och 11 minuter lång och julkalendern är uppläst av Fredde Granberg.

Snön vräker ner över Arvidsträsk när invånarna kring den lilla norrbottniska sjön samlas vid byagården för traditionsenlig lucköppning. Men bakom den första luckan väntar inte en dikt och en julstjärna utan ett meddelande som får de äldre i byn att rysa av fasa - de som är gamla nog att minnas de hemska, ouppklarade morden som skedde fyrtio år tidigare. Deckarförfattaren Riita Niemi flyttar in i sitt nya hus i byn samma dag som första luckan öppnas. Nu får hon hjälpa den pensionerade polisen Rolf Ström att jaga den mördare som gäckat honom så länge...

Sofia Rutbäck Eriksson och Mattias Boström har skrivit en julkalender som jag tror kommer växa mycket och bjuda på ruskig spänning fram till jul. Jag längtar redan till i morgon då jag får fortsätta följa "Mordnatt råder, tyst det är i husen" 🤍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar