Sök i den här bloggen

Translate

torsdag 23 december 2021

"Allt jag önskar mig till jul" av Joanna Bolouri (originaltitel: "All I Want for Christmas")

Jag valde en feelgoodbok till och "Allt jag önskar mig till jul" är lite speciell eftersom den berättas ur en mans perspektiv. Nu läser jag inte jättemycket i den här genren men jag vågar nog ändå säga att det inte är jättevanligt att det är så. För min del gjorde det den här boken bättre och jag ger den väl godkänt i betyg. Joanna Bolouri har skrivit en julig, romantisk och mysig bok som jag tycker är läsvärd 🤍 Ljudboken är uppläst av Sofia Berntsson och den är 8 timmar och 55 minuter lång. 

När Nick blir av med sitt jobb på en prestigefylld advokatbyrå tvingas han ta jobb som tomte på ett shoppingcentrum. Något som leder till att hans snobbiga flickvän dumpar honom. Nick tvingas nu tillbringa sina dagar med att terroriseras av vresiga tomtenissar och bortskämda ungar. Men så en dag kommer fyraåriga Alfie precis efter stängning. Alfie får trots det önska sig något och det visar sig att allt han önskar sig till jul är att hans mamma Sarah ska bli glad igen. Rörd av pojkens osjälviska önskan ordnar Nick en dejt mellan Sarah och hans bästa vän Matt. Nick ställer upp som barnvakt till Alfie för att de ska kunna få tid ifred och upptäcker snart att han trivs i den charmiga fyraåringens sällskap. Men allteftersom Sarah och Alfie blir en större del av deras liv inser Nick till sin förskräckelse att Sarahs och Matts lycka innebär hans egen olycka. Han börjar nämligen själv få känslor för Sarah... 

Har ni lite tid över innan jul eller vill koppla av efter julstöket och julfirandet så gör det gärna i sällskap med "Allt jag önskar mig till jul" 🎄

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar