Sök i den här bloggen

Translate

lördag 11 december 2021

"Ta min själ" av Susanne Schemper

Den här boken blev jag nyfiken på dels eftersom den passar säsongsmässigt, men också eftersom det kändes som en nervkittlande psykologiskt spännande bok. "Ta min själ" av Susanne Schemper motsvarar mina förväntningar ganska väl och det blir godkänt med ett plus efter från mig. Så klart får boken extra plus just nu eftersom det är vinter- och jultema också. Storyn är välberättad och skickligt uppbyggd och jag gillar karaktärerna. Ljudboken är uppläst av Gunilla Leining och den är 6 timmar och 25 minuter lång. 

Kajsa har hamnat lite snett och i trubbel och vill därför lämna sitt liv i Halmstad. När hon får ärva sin mormors hus i det lilla samhället Solinge bestämmer hon sig för att starta om på nytt. Det dröjer inte länge förrän hon träffar högstadieläraren Henrik och känslor uppstår. Henrik lever i ett avsvalnat äktenskap och känner sig smickrad över Kajsas uppmärksamhet. Han intalar sig att han inte gör något otillåtet när han träffar Kajsa, men när hennes intresse för honom blir mer och mer allvarligt och tar sig former han inte kunnat ana inser han att allt gått för långt. Han försöker dra sig undan, men inser att hon inte är den som ger upp i första taget. Vad är egentligen Kajsa kapabel till?

"Ta min själ" är ett spännande och underhållande psykologiskt relationsdrama som bjuder på några överraskningar. Jag tycker att det är ett bra val av bok nu i december ☃️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar