Sök i den här bloggen

Translate

lördag 25 december 2021

"Innan juldagsmorgon glimmar" av Hanna Christenson

God fortsättning på julen! 🎄 Jag hoppas att ni alla är nöjda med klappar och julmys eller vad ni nu roade er med i går. Vill ni koppla av med en mysig feelgood som inspirerats av Skönheten och Odjuret så rekommenderar jag er att göra det med "Innan juldagsmorgon glimmar" av Hanna Christenson. Det är så där lagom för en juldag eller kanske för annandagen. Ljudboken är uppläst av Hanna K Schmitz och den är 3 timmar och 21 minuter lång.

Ella studerar på distans samtidigt som hon vårdar sin pappa som har Alzheimers. De bor tillsammans i en lägenhet i det norrländska samhället Vinterdal. Ett par veckor innan jul rubbas plötsligt vardagen. Medan Ella tar en dusch tar hennes pappa bilnycklarna och ger sig av i årets värsta snöoväder. Med hjälp av modern teknik kan hon se var bilen är och beger sig dit. Pappan har kraschat in i ett oersättligt grindpar och plötsligt står Ella i skuld till en ung godsägare ingen sett till på åratal. I ett desperat försök att ordna upp situationen erbjuder hon sig att arbeta av beloppet genom en tillfällig anställning på herrgården, men börjar snart undra om hon begått ett misstag. Medan hon katalogiserar böckerna i godsets fina bibliotek lär hon känna den kylige och avståndstagande ägaren. Kommer hon kunna hjälpa honom att återigen uppskatta julen?

"Innan juldagsmorgon glimmar" är den första delen i romanserien I alla sina dagar.  Jag vet inte om jag kommer att lyssna vidare på den, men det är i alla fall inte helt uteslutet. Däremot så kommer jag drastiskt dra ner på feelgood efter jul så just nu kommer det inte att bli. Jag har tidigare lyssnat på "Till jorden steg ner" av samma författare och den kan ni läs om genom att klicka på titeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar