Sök i den här bloggen

Translate

torsdag 30 december 2021

"Arrangemanget" av Michaela Winglycke

Jag gillade Michaela Winglyckes serie om William Johnson (ni kan läsa om de böckerna genom att söka på författarens namn i sökrutan ovan) så när jag såg att hon påbörjat en ny serie, Advokatbyrån Edbladh, så hamnade första delen direkt på listan över böcker att läsa/lyssna på. "Arrangemanget" är en spännande och välskriven deckare som bjuder på en del överraskningar och det blir ett fint betyg från mig 🖤 Jag tycker att Winglyckes böcker bara blir bättre och bättre och kan varmt rekommendera dem alla! 

Dahlia börjar sin nya tjänst som biträdande jurist på en advokatfirma i Stockholm. Samtidigt som hon försöker finna sig till rätta på den nya arbetsplatsen försöker hon också hantera sitt ex som inte vill ge upp. Han stalkar henne och även om han inte gjort henne illa fysiskt så är hon rädd för honom. När den höggravida Julie dyker upp på kontoret och påstår att någon är ute efter hennes ofödda barn blir det Dahlia som får ta hand om henne. En kort tid därefter försvinner Julie spårlöst och Dahlia som fått konstiga vibbar av det hela blir ännu mer orolig för henne och barnet. Något verkar vara riktigt fel. 

Som ni kanske förstår så längtar jag redan efter nästa del i den här serien och jag tycker definitivt att ni ska ge "Arrangemanget" en chans. Ljudboken är uppläst av Gunilla Leining och den är 12 timmar och 14 minuter lång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar