Sök i den hÀr bloggen

Translate

söndag 5 december 2021

🕯 JULKALENDER 🕯 "NĂ€r fjĂ€rde ljuset brinner" av Mia Söderberg

Den hĂ€r kalendern slĂ€pptes (av min ljudbokstjĂ€nst) lite senare pĂ„ dagen den 1 december. DĂ€rför fick jag inte med den bland tipsen den dagen. Men pĂ„ kvĂ€llen hittade jag "NĂ€r fjĂ€rde ljuset brinner" och nu har jag lyssnat pĂ„ tre avsnitt... TyvĂ€rr inte fler!! Detta eftersom Nextory, som jag anvĂ€nder, inte verkar ha kommit ihĂ„g att slĂ€ppa fjĂ€rde avsnittet pĂ„ rĂ€tt dag. Ganska illa nĂ€r det nu Ă€r en julkalender. Men sjĂ€lva storyn Ă€r bra sĂ„ lĂ„ngt som jag lyssnat och jag tror att jag kommer fortsĂ€tta följa den - om jag nu fĂ„r tillgĂ„ng till framtida avsnitt i rĂ€tt tid sĂ„ att jag inte hinner tröttna. Ljudboken Ă€r upplĂ€st av Maria Lyckow och avsnitten hittills har inte varit speciellt lĂ„nga (sĂ„dĂ€r ca 30 minuter men ibland kortare Ă€n sĂ„).

Maja planerar för en fin jul tillsammans med Gustav och deras nĂ€ra och kĂ€ra. Äntligen kĂ€nns det som att hon hittat lyckan och att allt flyter pĂ„. Men mitt i adventsidyllen börjar Gustav bete sig mĂ€rkligt och dessutom dyker det upp en kvinna som Maja plötsligt tycker sig se överallt. Vem Ă€r hon? Och vad vill hon?

Tydligen Ă€r "NĂ€r fjĂ€rde ljuset brinner" av Mia Söderberg en fortsĂ€ttning pĂ„ boken "Tredje gĂ„ngen gillt". Jag har inte lĂ€st den men tycker Ă€ndĂ„ att det funkar fint att följa den hĂ€r boken. SĂ„ vill ni lite sent hoppa pĂ„ en julkalender i ljudboksformat sĂ„ kan detta vara Ă€nnu ett alternativ till de jag tidigare tipsat om 🎄

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar