Sök i den här bloggen

Translate

fredag 3 december 2021

"Skyldig" av Lotta Luxenburg

Nu hittade jag en kort julig deckare som jag kände att jag ville lyssna på ☃️ Jag har tidigare lyssnat på ett par av Lotta Luxenburgs böcker i serien om poliserna Nick Johansson och Klara Pil, men jag har inte följt hela serien. Kanske kommer jag att ta mig an den efter att nu ha lyssnat på "Skyldig". Detta är en juldeckarspecial om hur Nick och Klara en gång för många år sedan började arbeta ihop och jag tycker att den är riktigt bra. Ljudboken är endast 2 timmar och 11 minuter lång, men trots det så hinner det hända mycket och storyn överraskar en del. Ljudboken är uppläst av Maria Lyckow. 

Det är strax före jul och Nick Johansson, som är helt ny polisassistent, har parats ihop med den några år äldre kollegan Klara Pil. De svarar på ett anrop och hamnar mitt i ett dödligt familjedrama. En fru och mamma har slagits ihjäl och maken/pappan grips. De två barnen, en pojke och en flicka, hamnar hos morföräldrarna. De i sin tur kan inte tänka sig att svärsonen ligger bakom mordet. Fallet som först verkade så uppenbart kanske trots allt inte är det och Nick och Klara tvingas tänka bortom det självklara. 

Mer än så skriver jag inte om denna korta bok för jag vill inte avslöja för mycket. Jag rekommenderar er varmt att läsa eller lyssna på "Skyldig" för jag tycker att den är riktigt riktigt bra! 🤍 Vill ni läsa om två till av böckerna i den här serien så sök på författarens namn i sökrutan ovan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar