Sök i den här bloggen

Translate

lördag 18 december 2021

"Julresan" av David Baldacci (originaltitel: "The Christmas Train")

Den här boken funderade jag på att lyssna på redan inför förra julen men precis när det var dags råkade jag se filmatiseringen av den på TV och då kändes det lite för nära att lyssna på den. Men nu ett år senare så har jag lyssnat på "Julresan" och kan konstatera att boken och filmen är väldigt lika. Det är en mysig historia som funkar lika bra på båda sätten. Ljudboken är uppläst av Katarina Ewerlöf och den är 7 timmar och 43 minuter lång.

Den ärrade krigsreportern Tom Langdon har inte varit sig själv sedan kvinnan han älskar lämnade honom för några år sedan. Nu har han en ny flickvän som han över julen ska besöka i L.A. Efter en pinsam händelse är han förbjuden att flyga så han bestämmer sig för att ta tåget. Samtidigt tänker han uppfylla sin pappas sista önskan och skriva en berättelse om resan. Ombord på tåget möter han excentriska figurer av alla de slag men också hans före detta flickvän. Det visar sig att elden inte slocknat helt. Saken kompliceras ytterligare när hans nya flickvän oanmäld dyker upp på en station längs vägen. När sedan en storm rasar in över dem och tåget fastnar i snön tvingas Tom och hans medresenärer till många svåra beslut. 

Jag tycker att det här är en trevlig och hyggligt bra julbok av David Baldacci så jag rekommenderar den varmt ☃️ Och föredrar ni filmen så kan ni säkert hitta den på någon streamingtjänst. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar